جستجو کردن

معرفی انواع پسته رفسنجان | خرید | انواع | قیمت عمده

پسته رفسنجان

پسته رفسنجان یکی از انواع پسته مرغوب ایرانی است که به دلیل کیفیت و طعم بی نظیرش می توان گفت یکی از بهترین نوع پسته ایرانی است و به دلیل مرغوبیت و محبوبیت بالا، به بسیاری از کشورهای خاورمیانه و منطقه صادر می شود. پسته رفسنجان در انواع مختلفی کشت و برداشت می شود که دلیل این تنوع بسیار گسترده زمین ها و مناطق مختلفی است که پسته در آن جا کاشته و به بهره برداری می رسد. همانطور که می دانید پسته یکی از مهم ترین و اصلی ترین نوع خشکبار است که به دلیل فواید و خواص بینظیرش بسیار مورد استقبال قرار می گیرد و جایگاه بسیار خوبی در میان تنقلات سالم و مفید دارد. با ما همرا باشید تا در ادامه به معرفی بیشتر پسته رفسنجان و انواع آن بپردازیم.

پسته رفسنجان

انواع پسته رفسنجان

طبق تحقیقات به عمل آماده گیاه یا درخت پسته در 60 نوع و 600 گونه می باشد که در ایران در مناطق گرمسیری چون رفسنجان، کرمان، دامغان، قزوین و دیگر شهرهای کشور کاشته و به بهره برداری میرسد. پسته رفسنجان هم به دلیل تنوع در نوع کشت و زمین های متفاوت در انواع مختلفی برداشت می شوند که هریک از ظاهر و طعمی متفاوت برخوردار است. انواع پسته رفسنجان به شرح زیر است:

پسته اوحدی (فندقی)

پسته اوحدی یکی از انواع پسته رفسنجان و کرمان است که شکلی گرد و ظاهری شبیه به فندق دارد. این پسته از نظر ظاهری به پسته کله قوچی شباهت دارد ولی از نظر وزن و اندازه از آن کوچکتر است. همانطور که می دانید از پسته اوحدی در مراسم ها و جشن ها استقبال زیادی نمی شود زیرا ظاهری از ظاهری و لوکی و اندازه ای درشت برخوردار نیست. اما طعم و مزه آن بسیار عالی و باکیفیت است و برای مصرف روزمره و مراسم خودمانی گزینه بسیار خوبی می باشد.

پسته زرندی

پسته زرندی یکی از انواع پسته رفسنجان است که از نظر کیفیت بذر و نهال یکی از مقاوم ترین آن می باشد. بذر پسته زرندی در برابر تغیرات دما و آب و هوای نامساعد بسیار مقاوم است و به نسبت انواع پسته رفسنجان قدمت بیشتری دارد.

پسته احمد آقایی

پسته احمد آقایی یکی از بهترین نوع پسته رفسنجان است که هم از نظر اندازه و هم از نظر طعم و مزه بسیار عالی و باکیفیت است. شما می توانید در مراسم و جشن های خود از پسته احمد آقایی به عنوان یک خشکبار لوکس استفاده کنید و طعم و مزه عالی یک پسته با کیفیت و مرغوب را به میهمانان خود هدیه دهید. پسته احمد آقایی به دلیل خندان بودن و اندازه و ابعاد مناسب آن باعث محبوبیت این پسته در ایران و جهان شده است.

پسته اکبری

پسته اکبری یکی از محبوب ترین و مرغوب ترین نوع پسته رفسنجان و کرمان است که به این علت برای صادرات مورد استفاده قرار می گیرد و از شهرت زیادی برخوردار است. بطوری که در بیشتر کشورها این نوع پسته را پسته ایرانی می شناسند. ظاهر این نوع پسته به شکل بادام بوده و بسیار درشت و خندان است. وزن این پسته بیشتر از مغز آن است و پوستی نازک و روشن دارد.

خواص پسته رفسنجان

پسته رفسنجان از خواص و ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و دارای مواد مغذی و ویتامین های مفید و لازم برای بدن و سیستم ایمنی میباشد. پسته رفسنجان شامل مقادیر زیادی سدیم، پتاسیم، فسفر، بتائین، ویتامین k، روی، مواد معدنی، چربی های مفید و کبوهیدارت است. همچنین از دیگر خواص پسته رفسنجان می توان به درمان بسیاری از بیماری هایی چون: کم خونی، دیابت، بیماری های قلبی، بیماری ماکولا و درمان ناباروری و افزایش میل جنسی اشاره کرد. ارزش غذایی پسته رفسنجان به میزان 100 گرم برابر 130 گرم کلسیم، 500 میلی گرم فسفر، 5.7 میلی رم آهن و 20 گرم پروتئین است. که این ویتامین ها و مواد معدنی به درمان کم خونی، تقویت سیستم ایمنی و بهبود هضم غذا کمک کند. لازم به ذکر است که پسته رفسنجان خواص بسیار زیادی بر زیبایی، رشد و تقویت پوست و مو دارد. همچنین خوردن پسته به روشن شدن پوست، افزایش رشد مو و درمان ریزش آن  نیز کمک میکند.

خواص پسته رفسنجان

کاربرد پسته رفسنجان در صنعت قهوه

پسته رفسنجان علاوه بر نفوذ بر صنعت شیرینی پزی، لبنیات و طب سنتی بر صنعت قهوه نیز راه پیدا کرده است. کاپوچینو پسته یکی از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین نوع قهوه هاست که این روزها طرفداران بسیاری دارد و افراد بسیاری را به خود جذب کرده است. طعم شیرین پسته با دانه های قهوه یک ترکیب تلخ و شیرین با طعمی کم نظیر و عالی می باشد که دل هر قهوه دوست و علامند به آن را می برد. شما می توانید با تهیه دانه های قهوه حاصل از پسته رفسنجان به یکی از خوش مزه ترین و مرغوب ترین قهوه های موجود در بازار دست پیدا کنید و از نوشیدن آن لذت کافی ببرید.

تشخیص پسته مرغوب

برای تشخیص پسته مرغوب باید به فاکتورهایی چون، ظاهر، رنگ ، طعم و عطر پسته توجه کرد. همانطور که میدانید پسته ها در انواع مختلفی نظیر خام، شور و خلال یافت می شوند که برای خرید هریک باید دقت کافی و لازم را داشت. برای تشخیص پسته مرغوب اولین موردی که همه به آن توجه می کنند ظاهر، شکل و فرم آن است. خندان بودن پسته یکی از مواردی است که در ظاهر آن بسیار قابل اهمیت است و یکی از مهم ترین ویژگی های یک پسته خوب و مرغوب است. یکی دیگر از ویژگی هایی که نشانه کیفیت و مرغوب بودن پسته خام است طعم و مزه آن می باشد. یک پسته خام از طعمی خاص و عطری خوب برخوردار است و رنگی شبیه به سبز روشن دارد.

خرید و قیمت عمده پسته رفسنجان

خرید و قیمت عمده پسته رفسنجان

در هنگام خرید پسته رفسنجان به مواری چون اصل بودن پسته، کیفیت و طعم پسته و خندان بودن پسته توجه نمایید. پسته رفسنجان یکی از محبوب ترین و مرغوب ترین انواع پسته ایرانی است که به دلیل ظاهر، طعم و مزه خوبش خواهان بسیاری دارد. فروشگاه بادام فدک یکی از تامین کنندگان پسته رفسنجان، پسته اکبری، پسته احمد آقایی و انواع پسته ایرانی است که محصول را مستقیم از کشاورز خریداری کرده و در بازار عرضه میکند. شما می توانید برای استعلام خرید و قیمت عمده پسته رفسنجان با کارشناسان ما در تماس باشید و از خریدی مطمئن و باکیفیت لذت کافی را ببرید. قیمت و فروش تمامی محصولات بادام فدک به صورت عمده بوده و از قیمتی مناسب و کیفیتی بالا برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *