جستجو کردن

نقش آجیل در گیاهخواری | معرفی بهترین مغزیجات

نقش آجیل در رژیم گیاهخواری

گیاه خاری یک سبک زندگی سالم بوده و امروز بسیار پر طرفدار است. گیاه خواری علاوه بر اینکه در سلامتی نقش دارد. درکم کردن وزن نقش بسیار خوبی ایفا کرده و همچنین تاثیرات مثبت بر محیط زیستمی می گذارد. گیاه خواران نسبت به گوشت خوارن بیشتر به سلامتی خود توجه دارند و آجیل ها به خاطر تنوع زیاد و داران بودن منابع غنی از پروتئین و انواع ویتامین هاو چربی های اشباع نشده و سالم و مواد معدنی فراوان نقش خوبی در رژیم غذایی افرادی که گیاه خوارهستند ایفا می کند. از جمله آجیل هایی که در گیاه خواری مورد استفاده گیا خواران قرار می گیرد عبارتند از .گردو بادام پسته فندق بادام هنددی بادام زمینی که با مصرف روزانه ان مقدار زیادی از نیاز پرتئینی بدن گیاه خواران تامین میشود. پسته و بادام زمینی با داشتن ویتامین به سلامتی چشم و ریزش مو کمک می کنند .و همچنین با دارا بودن مواد معدنی و فیبر به بهبود عملکرد گوارشی بدن کمک کرده و حتی باعث کاهش بیماریهای قلبی شده وسلامتی گیاه خواران را تضمین می کنند.

نقش آجیل در رژیم گیاه خواری

پسته و بادام زمینی با دار بودن پتاسیم و منیزیم و ویتامین یکی از مغزی ترین آجیل ها بوده و بهتر است که در رژیم غذایی روزانه گیاهخوران وجود داشته باشد. یکی از دلایلی که افراد به گیاه خواری رو آورده اند به خاطر افزایش گازهای گل خانه ای می باشد که منجر به تغییرات اب و هوایی شده است و در ضمن برای تامین مواد گوشتی مقادیر زیادی آب و انرژی و منابع طبیعی مورد نیاز است که با گیاه خواری می توان در بهینه استفاده کردن آب و انرژی از آن کمک گرفت. انواع گوشت های قرمز و سفید که شامل ماهی و گوشت گوسفند و گوساله و مرغ می باشد دارای پروتیئین و ویتامین های بسیاری از جمله گروه خانواده و همچنین اسیدهای چرب و امگا 3 و موادمغذی مانند روی سلنیوم را دار هستند و محصولات حیوانی، مثل لبنیات حاوی کلسیم بوده که گیاه خواران باید توجه داشته باشند با مصرف مقدار مناسبی از آجیل، متنوع مانند پسته، گردو، بادام، بادام زمینی و بادام هندی در معرض کمبود پروتوین و کلسیم و آهن و ید و ویتامین های مورد نیاز بدن قرار گیرند . افراد گیاه خوار باید توجه داشته باشند که در معرض کمبود پروتئین، کلسیم، آهن، ید و ویتامین های مورد نیاز بدن قرار نگیرند. کمبود این ریز مغذی ها می تواند خستگی، کم خونی فقر آهن، ضعف و پوکی استخوان و حتی کمبود ید و مشکلات تیروئید را به همراه داشته باشد. پس گیاه خوران برای اینکه دچار کمبود مواد مغذی نشوند باید از مصرف آجیل های متنوغ غافل نشوند و از مصرف آن بهره لازم و کافی رو ببرند.

چهار دسته اصلی رژیم گیاه خواری

چهار دسته اصلی رژیم گیاه خواری عبارت اند از رژیم لاکتو-اووو وجترین، رژیم لاکتو وجترین، اوو وجترین و وگان ها که هر یک دارای سبک و وعده های غذایی خاص خود می باشند که در ادامه به بررسی بیشتر هر یک خواهیم پرداخت. در رژیم گیاهخواری باید از خوردن هرگونه گوشت جانوران و هر نوع محصول مرتبط و مشتق شده با آن ها اجتناب کرد. در رژیم گیاه خواری وگان از خوردن هرگونه گوشت قرمز، گوشت ماهی، گوشت مرغ، سایر آبزیان و غذا های دریایی باید اجتناب کرد. گیاه خواری موجب سلامت بدن، درمان و محافظت از بیماری های متابولیک و قلبی عروقی می شود. همچنین جای دادن رژیم گیاه خواری در سبک زندگی و لایف استایل شما موجب جلوگیری و درمان بسیاری از بیماری هایی چون، فشار خون، دیابت، سرطان و اضافه وزن می باشد. چهار دسته اصلی رژیم گیاه خواری به شرح زیر است:

  1. رژیم لاکتو-اووو وجترین: در این نوع رژیم از غذا های لبنی و تخم مرغ استفاده می شود. اما از مرغ، گوشت و غذا های دریایی نباید استفاده کرد.
  2. رژیم لاکتو وجترین: در این نوع از رژیم از مصرف مرغ، تخم مرغ، گوشت و غذا های دریایی باید اجتناب کرد اما استفاده از لبنیات و فراروده های لبنی مانعی ندارد.
  3. رژیم اوو وجترین: این نوع رژیم برای افرادی از گیاه خواران است که از تخم مرغ مصرف می کنند اما از فراورده های گوشتی، لبنی و غذاهای دریایی استفاده نمی کنند.
  4. رژیم وگان: در رژیم وگان مصرف هرگونه فراورده های گوشتی، مرغی و لبنی ممنوع است. حتی مصرف تخم مرغ نیز ممنوع می باشد و این افراد فقط می توانند از غذا های گیاهیف حبوبات و آجیل استفاده کنند.

بهترین نوع آجیل ها برای رژیم گیاه خواری کدام اند؟

آجیل یکی از بهترین گزینه های غذایی برای رژیم گیاه خواری است زیرا که از منبع بسیار زیاد مواد معدنی و مغذی و انواع ویتامین ها می باشد. آجیل سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن است و با خوردن آن میتوایند انرژی کافی و لازم داشته باشید. با ما همرا باشید تا در ادامه به بهترین نوع آجیل در رژیم گیاه خواری بپردازیم:

بهترین نوع آجیل ها برای رژیم گیاهخواری کدام اند؟

پسته

پسته یکی از انواع آجیل لوکس بشمار می رود که به دلیل خواص و فواید آن بسیار پرطرفدار و ارزشمند است. پسته سر شار از آهن، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی نظیر، لوتئین، زاگزانتین، پروتئین و چربی های مفید و سالم است که برای تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با کم خونی، کاهش وزن و سلامت روده بسیار کاربردی است. همچنین از پسته برای رژیم گیاه خواری مورد استفاده قرار می گیرد و برای  سلامتی چشم، رشد ماهیچه ها و کاهش اشتها بسیار مفید و لازم است.

فندق

فندق یکی از آجیل های پر خاصیت و مفید برای رژیم گیاه خواری میباشد زیرا منبع غنی از پروتئین است. در هر 100 گرم فندق 15 گرم پروتئین وجود دارد که می تواند نیاز بدن شما را برای بدست آوردن پروتئین برطرف کند. همچنین فندق سرشار از ویتامین E، ویتامین K و آهن است که برای کم خونی، تقویت سیستم ایمنی و انعقاد خون بسیار مفید و کاربردی است.

بادام درختی

بادام درختی یکی دیگر از انواع آجیل و مغزیجات است که سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و مغذی است که موثر در کاهش وزن و رژیم گیاه خواری می باشد. بادام از ویتامین E بالایی برخوردار بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی و سیستم اعصبی می شود. همچنین خوردن بادام به سلامت قلب و عروق، سلامت پوست و مو، تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز کمک می کند.

بادام زمینی

بادام زمینی یکی از انواع خشکبار است که بهترین گزینه برای مصرف در رژیم گیاه خواری می باشد زیرا سرشار از اسید آمینه و کالری بالا است که می توانید با خوردن آن انرژی کل روز خود را تامین کنید. خوردن بادام زمینی در رژیم گیاه خواری می تواند به سلامت قلب، کاهش وزن و کنترل قند خون کمک کند. این گیاه ارزشمند منبع خوبی از چربی غیر اشباء چند گانه است و بیشترین میزان پروتئین را در میان آجیل ها دارد.

چرا مصرف آجیل برای افراد گیاه خوار مهم است؟

ما در این مقاله به معرفی بهترین انواع آجیل برای گیاهخواران پرداختیم و به بررسی اینکه چرا آجیل برای افراد گیاه خوار مهم است و وجود آن موجب تامین چه ویتامین ها و مواد مغذی می شود اشاره کردیم. ولی لازم است بدانید که گیاه خواری یک سبک زندگی سالم و پرطرفدار است که نه تنها به سلامت بدن کمک می‌کند بلکه تاثیرات مثبت بسیاری بر محیط زیست دارد. یکی از چالش‌های مهم در رژیم‌های گیاه خواری، تأمین پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. آجیل‌ها به عنوان منبع غنی از پروتئین، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی، نقش بسیار مهمی در رژیم غذایی گیاه‌خواران ایفا می‌کنند. پسته یکی از مغذی‌ترین آجیل‌ها است که حاوی مقادیر زیادی پروتئین، فیبر، ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و مواد معدنی مانند پتاسیم و آهن است.

پسته به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قوی، به حفظ سلامت چشم و پوست کمک می‌کند. همچنین، مصرف پسته می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند و مصرف آن برای افراد گیاه خوار توصیه می شود.

آجیل‌ها یکی از بهترین منابع غذایی برای گیاه‌خواران هستند که به تأمین نیازهای پروتئینی و مواد مغذی بدن کمک می‌کنند. بادام، گردو، فندق، پسته، بادام زمینی و بادام هندی از جمله بهترین آجیل‌ها برای گیاه‌خواری هستند که می‌توانند به بهبود سلامت کلی بدن کمک کنند. مردم معمولاً به دلایل مذهبی، شخصی و یا همچنین مباحث اخلاقی مانند حقوق حیوانات، رژیم گیاهخواری را انتخاب می‌کنند برخی دیگر تصمیم می‌گیرند که به دلایل زیست‌محیطی گیاهخوار شوند و رژیم گیاهخواری را دنبال کنند، زیرا تولید دام باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود که به تغییرات آب و هوایی منجر می‌گردد و همچنین به مقادیر زیادی آب، انرژی و منابع طبیعی نیاز دارد. مطالعات نشان می‌دهد گیاهخواران بیشتر از سایرین در معرض خطر کمبود پروتئین، کلسیم، آهن، ید و ویتامین B12 قرار دارند.

قیمت آجیل رژیمی

قیمت آجیل رژیمی

قیمت آجیل رژیمی به نسبت میزان مصرف، نوع و حجم مورد نیاز متفاوت است. فروشگاه بادام فدک یکی از تامیین کنندگان و صادر کنندگان مطمئن و قدیمی در زمینه انواع خشکبار و آجیل به صورت عمده است که تمامی محصولات این فروشگاه با تضمین کیفیت و قیمت مناسب بفروش می رسد. قیمت آجیل رژیمی در فروشگاه بادام فدک بصورت عمده و فله بوده که به نسبت حجم و میزان مصرف مشتری برای آن ارسال می شود. شما می توانید برای کسب اطلاع از قیمت و خرید آجیل رژیمی با کارشناسان ما در صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *